2015. augusztus 29., szombat

Iskolahelyzet

A lányok augusztus 24.-én születtek, pechjükre nem évvesztesek, pedig ha 1-2 héttel késöbb születnek, maradhattak volna az oviban. Bár ott már valószínü unatkoztak volna, a csoportjuk vegyes, már csak kisebbek maradtak és bármennyire is foglalkoztak velük külön, még heti 1 angol is volt, meg külön gyakorlatok, játékosan persze, mégis kevés már nekik ez. Isabella már április környekén elkezdett pöszézni, mint egy kisbaba, azt játszották, hogy ö a kicsi a "csoportban" itthon. Engem ez nagyon zavart, amúgy is sokszor úgy érzem, le vannak kicsit maradva a kortársaikhoz képest, akkor még jött ez is, ez a babázás.
A lemaradást csak az én megfigyeléseimen alapul, az óvó nénik szerint, minden oké, de látom, hogy a többi gyerek komolyabb, más dolgok érdeklik öket, többet tudnak, néha úgy érzem, az enyémeket csak a "hülyéskedés" érdekli, semmi komolyabb dolgoról nem lehet velük beszélgetni.

Pedig próbálom, amennyire tudom, de sajnos idén én sem vagyok a topon, így is erőn felül teljesítek, ez majd egy külön bejegyzés lesz, a lényeg, hogy bármennyire igyekszem, nem tudom felkelteni az érdeklődésüket sok új dolog iránt. Jelenleg a lányok érdeklődése a kisállatok, (bárhol, utcán, állatkertben, filmen, képen) rajzfilmek, Barbie babák, rajzolás, kis mesélés, és főleg és elsősorban a mozgás iránt a legnagyobb.
Isabella nem bír megülni egy helyben, kivéve az evés és a filmnézés, de ott is már 10 perc után fészkelődik. Egyfolytában mozgásban van, bár nem hiperaktív.
Marlene még mindig nagyon félénk, bár sokat fejlödött, mer beszélni, föleg olyanokkal, akiket ismer és szeret, de nélkülem még nem nagyon akar menni sehova és elöfordul, hogy nem szólal meg, ha megijed.
Elisa álmodozik, nem koncentrál, vagyis annyira koncentrál EGY valamire, hogy semmi mást nem hall meg. Sokszor játszik egyedül a szobájukban a babákkal, vagy állatkákkal (Little Pet Shop a kedvencei), ilyenkor ha 3szor szólok, sem hallja meg. Lassabb is a többieknél, bár felfogásban nem, de tettekben igen.

Ezért mindenképpen szerettem volna öket visszafogni az oviba, még ha unalmas is lesz nekik, egyszerüen nem érettek még az iskolára.
De nem ment, itt nem lehet. De van egy lehetöség, a Vorschulklasse, egy fajta elökészítö vagy nulladik osztály az iskolában, azoknak, akik érzelmileg, értelmileg vagy testileg még nem érettek meg az elsö osztályra.

Amikor benn voltam az igazgatónőnél, ö mondta, hogy szeretné a lányokat külön osztályba rakni, (három első osztály indul)  de én rögtön mondtam, hogy szerintem kell még nekik egy év. Akkor átvitte őket két nagyon kedves tanító néni egy másik helységbe, (itt már tudtam, hogy nyert ügyem van és nem fognak megfelelni, mert onnan kezdve, hogy nem vagyok velük, meg két idegen kérdezgeti őket, a felét sem teljesítik annak, amit tudnak) és ott játékosan felmérték mit tudnak.
Pár perc múlva átment az igazgató és aztán jött is vissza, hogy igen, szerintük is előkészítőbe valók  a lányok. Nagyon örültem, nyertünk egy évet és mégis tanulni fognak valamit.

Az iskola nagyon szép és jó, a tanári kar nagyon fiatal, a lányok tanító nénije is olyan 20 évesnek néz ki, nagyon kedves, a lányok már találkoztak vele és megszerették egyböl. Még Marlene is.
A suliban 8-16ig lesznek a gyerekek,  az elökészítö osztály fö profilja a mozgás és kreativitás lesz az iskolaévben. Nekünk mindkettö nagyon fekszik ;-)
Kapnak tízórait, ebédet, itt nagyon szimpi, hogy 2 menüből lehet választani, önkiszolgáló rendszer van (erre kíváncsi vagyok, mert nálunk napi minimum egyszer valaki kiborít vagy elejt valamit) az iskolában mindenki vizet iszik, semmiféle cukros üdítő vagy limonádé nincs és nem is hozható be. Kérték is, hogy senki ne vigyen ilyesmit.
Van egy fedett, de amúgy nyitott tetőrész, ahol a friss levegőn lehet futkározni szünetben, van udvar, játszótérrel, hatalmas tornaterem és könyvtár, ahol el is lehet feküdni az olvasóknak. Minden tiszta, világos. A gyerekek osztálytermét is megnézhettem, nagyon szép tágas, biztos tetszeni fog nekik.
Már nagyon várják a sulit.
A tanítónö júniusban meghívta öket, hogy megismerkedjenek, hogy ne kelljen egész nyáron izgulni, milyen lesz, mi lesz. 2 órát voltak bent, ültettek egy napraforgót, amit majd vinni kell az első napon, (a mienk ki sem kelt, ültettem újat, az meg megnőtt 10 centire, de kisült a napon, míg nyaralni voltunk. Egy megállóra innen a virágosnál gyönyörű napraforgók vannak, már szemezgetek velük. Pont összefutottunk egy apukával az osztályból és első kérdése az volt, kikelt-e a mi napraforgónk :-D
Az is nagyon tetszett, hogy Iza mondta, a tanító néni már tudta mindenkinek a nevét.Kérdezem, hogyhogy? Hát úgy, hogy mindenkinek csinált egy nyakláncot, amin a neve a betűs gyöngyökből ki volt rakva és aki akarta, a nyakába akaszthatta. Nagyon aranyos ötlet.
Plusz a volt 4.-esek lesznek a testvérosztályuk, minden gyerek  írt egy kézzel írott levelet a kicsiknek, hogy üdvözli és várja, hogy megismerkedjenek egymással.
18 gyerek lesz az osztályban, 11 fiú és 7 lány.
 Nagyon örülök, hogy sikerült bejutnunk ebbe az iskolába, nagyon közel van hozzánk, gyakorlatilag az utca túloldalán, 2 perc alatt odaérünk, Örülök, hogy az utolsó évre nem váltottunk ovit, de ez a napi kétszeri ide oda utazás már nagyon elég volt.
Jó lesz a közelben lenni.
Megtaláltam a neveket

"Bagoly" osztály tanulója :)

Osztályterem

Pihenö és játszó sarok az osztályban

Osztálytermük


Könyvtár

Könyvtár heverészö része





2 megjegyzés:

  1. Szerencse , hogy kaptatok egy extra esztendőt . Koraszülötteknél akár a tinikorig is vannak lemaradások . Persze ez nem igazi lemaradás . De akárhogy is nézzük az igazi szülinap jópár héttel később lett volna.
    Mint érzelmileg , fizikailag , szociálisan észlelhető az hogy előbb kibújtak a pocakból.
    Kinövik majd , de az extra év szuper jo lesz nekik.
    Nagyon édesek :)

    VálaszTörlés
  2. Igen, én is úgy érzem, nyerünk vele :-)

    VálaszTörlés