2013. december 27., péntek

Karácsony 2013

Szeretettel tudatom mindenkivel, hogy túl lehet élni (már) három bárányhimlős gyerekkel a karácsonyi ünnepeket, nem könnyű, de meg lehet csinálni, kedves kislányaim, ha majd ezt nagyobb korotokban olvassátok és nagyokat nevettek, hogy anyátok milyen bolond lett öregkorára, ne csodálkozzatok, kész csoda, hogy még nem a diliházban vagyok!

Vasárnap, 22.én megérkezett a felmentö sereg, anyukám képében, aznap jöttek az elsö pöttyök Elisára, ezt már könnyebben felismertem, mint Morzsinál és soha nem is fogom már elfelejteni, milyen a bárányhimlö pötty. Nem estem pánikba, mint elöször, sztoikus nyugalommal fogadtam, naná, hogy Elisa elkapta, állandóan egymáson lógnak. Csak azt reméltem, neki nem lesz olyan nehéz, mint Isabellának. Mert Isa is megszenvedett a sok-sok pöttyel, nagyon viszketett, éjjel is többször felébredt, hogy viszketnek a himlők, aminek csodálatos eredménye, hogy álmomban is tudom használni a rázókeveréket, félig nyitott szemmel, sötétben is tudom pacsmagolni a kiütéseket.

Elisa minden betegséget nehezebben hord ki, persze most is így lett, többet volt lázas, voltak napok, hogy csak feküdt, állandóan hozzám akart bújni, velem lenni, rajtam lógni, érthetö persze, ilyenkor csak én vagyok jó neki, aztán jött hozzá köhögés, volt, hogy 3 óra hosszat köhögött, a végén már sírt, annyira fájt a rekeszizma, közben meg csak köhögött és köhögött, semmi sem használt, sem az éjszakai köhögési szirup, se az Ambroxol, se az inhalálás, se a friss levegő,  se a házi praktikák, (hagyma, méz, stb). Végül ami segített, bár lehet, hogy amúgy is abbahagyta volna, hogy a kádba elkezdtem engedni jó forró vizet, belecsepegtettem 10 csepp teafa olajat és ültem a kád szélén és fölé tartottam, hogy a gőzt lélegezze be, na azután jobban lett.(ezt csak azért írom, hátha segít valakinek)

Miután hazaértem a munkából, 23.án mentünk el minden a dokihoz, utána vásárolni az ünnepekre, gyógyszertárba, hogy minden eshetőségre fel legyek készülve, aztán mikor már mindenki aludt, felhoztam a fát és "Jézuska" nekilátott díszíteni. Bár nekem tetszik a fánk, de az egész napi stressz után muszáj volt 1-2 Baileyst legurítani, amit az ünnepekre vettem, mielőtt elkezdtem a díszítést és ez meg is látszik rajta, kicsit hevenyészett lett a karácsonyfánk. (hiába, nem bírom a szeszt) :-)

Csodával határos módon szenteste reggelén mindenki jól volt, nagy öröm volt a karácsonyfa, meg nekünk nagy öröm, hogy láttuk, mennyire örülnek neki.
Nekik nem tünt fel,hogy az egyik oldalon alig vannak díszek :-)))Két reklamáció merült fel a lányok részéröl, egy: kevés a habcsók, kettö: Jézuska nem tett csillagot a tetejére  (hoppá,az meg hol a fenében lehet? Tavaly még megvolt)
Elkezdték rögtön éhgyomorra enni a habcsókot, mire észrevettem, mindenki megevett egyet.
Ez a halálom, hogy minden reggel rögtön képesek lennének édességet enni!!!

Délre mindenki eléggé lekonyult, le kellett fektetnem öket, aludtak is két órát, amire nem is számítottam, így könnyü volt a meglepetést megszervezni, amíg aludtak, itt járta Jézuska.

Délután háromtól este tízig mindennel játszottunk, mindent kipróbáltunk, könyvek nagy részét kiolvastuk, (azóta minden nap újra és újra) nagyon szép és békés, nyugodt karácsonyunk volt, bár továbbra is karantén van, senki sem jött, mi sem mentünk sehová,  de így is szép volt.

Marlene tegnap óta szintén bárányhimlős, úgyhogy pörög a verkli tovább, ma dolgoztam, de végre itt a hétvége!

Várjuk a szilveszteri vad bulit, öt csaj meg egy kutya, aki retteg a tűzijáték hangjától, (már délelőtt beköltözik az ágy alá) gyerekpezsgő, kocsonya és a maradék Baileys, jippijé!


Néhány kép a karácsonyról:






























Egy kis nosztalgia is, honnan indultunk:


2009

2010

2011

2012

2013


6 megjegyzés:

  1. Én nem látok semmi hibát a karácsonyfában! Sok boldogságot kvánok az egész kis családnak jövőre is (ismeretlenként)

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűek a kis balerináid a lila habosbabos ruhákban. :-) És te is nagyon jól nézel ki a közös képen! Nem tudom, mi a titkod, de a képeken semmi nem látszik abból a fáradtságból, strapából, és betegségből, amiről írsz: mindenki vidám, a fa gyönyörű, és ti is ragyogtok! Jó látni benneteket! :-) Boldog új évet kívánok! A jövő évre sok erőt, sok vidámságot, és sok-sok közös sikerélményt a lányokkal! A Jó Isten vigyázzon rátok! Szeretettel, Marcsi Gárdonyból

    VálaszTörlés
  3. Haha,Undercover,hát úgy fordítottam,hogy ne látsszon! :-)Köszi, neked is minden jót!

    VálaszTörlés
  4. Marcsikám, de édes vagy! Szentestére tényleg összeszedte magát mindenki! Ja, meg egy kis smink :-)))
    Nagyon boldog új évet neked is és várunk továbbra is,puszilunk

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépek vagytok és a fátok is gyönyörű lett!
    A lányoknak jobbulást!
    Puszi: Melcsi, Levi, Zsófi (rendszeres olvasó :) )

    VálaszTörlés
  6. Sziasztok
    Anya eleg nehez lehetett neked a 3 himlos lannyal,tudom milyen sajnos nalunk is volt mar es nalunk meg roszabb volt mert nyaron 40 fok melegbe volt.Gyonyoru a fatok, de sok szep ajandkeot kaptak a lanyok,nagyon szep a ruhajuk,gyonyoruek egyformaba mint mindig, es olyan edesek evrol evre ahogy beraktad a fotokat.Nagy valtozas van azota.Kitartast neked,remelem azota meggyogyultak a lanyok es a szilveszteri buli szuper lesz es nem lesz senki beteg.Kitartast anya
    puszi Izabella es a csajok Szabina es Julia

    VálaszTörlés