2011. október 14., péntek

Ijedtség

A lányok szokják az ovit, a bacilusokat, mióta oviba járnak, folyton taknyosak.
Isabella péntek és szombat éjjel még lázas is volt, aztán elmúlt, hétfön még elmentünk azért dokihoz, nézze meg öket, elözö csütörtökön is ott voltunk, felírt egy rakat gyógyszert, Marlenenek még antibiotikumot is, mert lett egy légcsögyulladása.
Hétfön minden oké volt, kedden este is, mindenki láztalan, kicsit folyt az orruk, de ennyi. Este 11-kor Isabella sírva kijött a szobájukból, tüzelt a homloka, megmértem, 39,2 volt a láza, gyorsan adtam neki lázcsillapított, ivott pár korty teát, majd felkiáltott, hátravágta magát, szeme kifordult és rángatózni kezdett.
Azt hittem, megáll a szívem.....
Kb. fél percig tartott  (életem leghosszabb fél perce) majd mintha aludt volna, nagyon szaporán lélegzett, szólongattam, nem volt eszméleténél.
Már a lázgörcs alatt hívtuk a rohammentöt. Még nem volt eszméletén,. mikor megjött a doki, meg 3 mentös. Bevittek bennünket a kórházba, Isabella a mentöben magához tért, az AKH-ban rögtön vettek töle vért, vizeletet, lázcsillapítót kapott, aztán az eredményre várva elaludt.
Sajnos az AKH-ban nem volt hely, (sem az SMZ Ostban, sem a Wilhelminenspitalban) így a Rudolfstiftungba vittek át bennünket, a 3. kerületbe, elöször sürgösségire mentünk, aztán  az osztályra, reggel fél 4 felé kerültünk ágyba.
Még a felvételen voltunk, mikor Harald befutott a cuccainkkal, vele mentünk fel az osztályra.

Egy vizsgálóba kerültünk, aminek két bejárata volt, ott cikázott egy növér, ki-be, annyira gyorsan, hogy azt hittem megbolondultam, kb. 5 perc is eltelt, mire rájöttem hogy két éjszakás növér van, akik egypetéjü ikrek lehetnek, (késöbb kiderült, hogy tényleg egypetéjü ikrek és egy osztályon is dolgoznak)ök rohangálnak ki meg be az ajtókon, ha nem lettem volna kétségbeesve, vicces is lehetett volna.(még egyformán is voltak öltözve, fehér köpeny, rózsaszín kardigán, hosszú, szöke lófarok)
Mi egy nagy ágyat kaptunk ketten, mellettünk két rácsos ágy volt, meg két kihajtható vendégágy az anyukáknak.(elös éjjel egy kislány volt ott, 3,5 éves, meg az anyukája, köv. éjjel jött még egy anyuka meg az egy évese)
Kicsit szükösen voltunk.
Nagyon kedves volt mindenki, bár elég szigorú növérek voltak,  folyamatosan informáltak mindenröl, volt játszóház a gyerekeknek, kaja türhetö, éjjel-nappal kikészítve 3 féle tea a gyerekeknek, málnaszörp, víz, piskóta.
Isabellát egy pillanatra sem hagyhattam egyedül, kapaszkodott bennem, bár utolsó este már sétálni indult a folyosón, alig bírtam megfogni, már nagyon jól érezte magát. De wc-re. fürdeni, mindenhova jött velem.
Minden éjjel monitoron volt, de nem ismétlödött meg a roham.
Sajnos elég komoly a helyzet, állandóan figyelni kell a lázát, nem szabad 38 fok fölé engedni, a lázgörcs az agy "elektromos kisülése" (a doki mondta így), ezzel védekezik az agy a hirtelen felszökö láz káros hatása ellen,kb. 4 éves korig gyakrabban megismétlödhet, általában a gyerekek 2-4%´nál fordul elö, késöbb epilepszia is lehet belöle.
Nagyon a hatása alatt voltunk, megijedtünk, anyukám szegény itt remegett egész éjjel, mi meg a kórházban.
Isabella nagyon sokat emlegette Marlenet, Marlene meg itthon öt. Elisa inkább engem keresett ,"megyek mamámhoz"
Nagyon sokat kerestek a lányok engem is, de Harald és anyukám mindent megtettek, hogy rendben menjen itthon minden.
Ma én mentem értük az oviba és mind sírtunk, mikor végre 3 nap után találkoztunk.Még sosem voltunk ennyit távol egymástól.
Isaballa még kapja az antibiotikumot, jól van, jó a kedve és nagyon boldog, hogy itthon vagyunk.
Azért még kétszer ellenöriztem, hogy nincs-e láza.
Köszönjük ott fent mindenkinek, aki vigyázott ránk, hogy nem lett komolyabb baj.
Pár kép a kórházból:
A mentöben

Tü a kezében

Folyosó festmény

Bohócok a kórházban (félt tölük)

Kilátás a 14.emeletröl

Melissa és Isabella

Isabella Anna-Petit olvas

Kis Morzsi a nagy ágyban

8 megjegyzés:

  1. Hu ha nagyon megijedtel gondolom,Isabella szegenyke o is megremulhetett.Nagyon sajnaljuk hogy ilyenbe volt reszetek,remelem soha tobbe nem lesz.Gyogyuljatok meg nagyon hamar.puszika

    VálaszTörlés
  2. A szívem összeszorult, remélem soha többé nem kell ezt átélnetek.

    VálaszTörlés
  3. Juditom! Hát ezt nem kívánhatom senkinek, amit Ti átéltetek! Mint mindig, most is példát szolgáltattál az ANYÁRÓL! Gondolatban veletek vagyok, puszi Kincses Dóri

    VálaszTörlés
  4. Édesistenem, Judit mit élhettetek át....:((( és mennyi idő telt el míg végre ágyba kerültetek. Szegény anyukád is hogy megijedt. Hát ezt tényleg nem lehet senkinek kívánni. Ez nagyon nagy megpróbáltatás az élettől. Kis tündér babák, hogy hiányozhattak egymásnak és Te nekik!Csak a gyerekeknek ne lenne bajuk, betegségük soha soha!!!
    Remélem azóta sikerült némileg túltenned magad,térjen vissza minden a rendes megszokott kerékvágásba, millió pusz ölelés! Levi Zsófi Mamija

    VálaszTörlés
  5. Köszi Iza, nagyon remélem és is, hogy többet ilyen nem lesz, remélem ti nem vagytok betegek, puszi
    Zsizsik, köszi, nagyon rossz volt,az én szívem kihagyott pár pillanatra, Lili nem beteg az oviban?
    Dórikám, köszi, nagyon aranyos vagy, puszilunk
    Zsu, jaj, igen nagyon rossz volt, még nagyon bennem van a félsz, hogy mikor leszvalami, tegnap az elsö éjjel itthon, nagyon féltem, hogy mi lesz a monitor nélkül, valahogy biztonságot adott ott a kórházban, egész éjjel hallgatóztam, pedig olyan jól aludt Isabella,kell még egy kis idö, míg az ember feldogozza ezt a rettenetes élményt. Remélem ti egészségesek vagytok, puszi

    VálaszTörlés
  6. Morzsiiiiii :(
    Szegénykém, biztos ő is nagyon megijedt; a láz önmagában sem kellemes, hát ha még egy ilyen dologgal párosul.
    Vígasztaljon, hogy statisztika ide vagy oda, de több gyereknél fordul ez elő mint gondolnánk; hálistennek mindig jól végződik és az ismerősi körömben még egy gyermeknél sem fejlődött ki belőle epilepszia.

    Jobbulást Isabellának!

    VálaszTörlés
  7. Úristen, Judit, ez nagyon, nagyon rémes lehetett, és ezzel még nem is fejeztem ki, mit érezhettetek! Még én is elpityeredtem, ahogy olvastalak! Húúú, nem térek magamhoz.

    Remélem, nem lesz több ilyen! Azt hittem, kellemesebbeket fogok itt olvasni. Vigyázzatok magatokra! És ügyesen a munkában, megoldasz mindent látod! :)

    Szeretettel:
    Vivien

    VálaszTörlés
  8. szia, most jutottam el hozzád, ez a kislányommal 3-szor fordult már elő, senkinek nem kívánom az őrület határán voltam.sose kelljen ezt átélje senki

    VálaszTörlés