2011. szeptember 16., péntek

Ovi reloaded

Ùjabb nekifutás az ovinak, ezen a héten végig mentünk, nem lett beteg senki.
Mivel általában reggel fél 6-6kor kelünk, böven elkészülök a lányokkal fél 9-re, mikor indulunk. Nagyon akarnak menni, ma már reggel 7kor az ajtó elött tolongtak pizsamában, hátizsákkal, hogy oviba, autóval, menjünk!!!!
6 körül megisszák a tápszert, mindenki egy üveggel, kb. 200-250 ml, mikor hogy sikerül, aztán Elisa és Isabella még utánaküld egy kis almalével ízesített csapvizet.(deci víz+fél deci almalé- mióta isszák, a szorulásuk is jobb lett)) Már nem forralom nekik a csapvizet, csak ha olyan helyen vagyunk, ahol nem bízok a víz tisztaságában.
Isabella mindig elsöként ébred, mire észhez térek, kirohan a wc-re és lehúzza, ez most a legnagyobb dolog a világon, wc-t öblíteni. (Engem is követnek, ha megyek és egyfolytában mondják, ki húzza le, ha a mama végez. A múltkor valahogy a Morti is besompolygott a legkisebb helységünkbe (kb1x1 méteres a wc-nk) és így már öten tolongtunk bent, én ülve, egy gyerek az ölemben, ketten + a  kutya a földön.
Nem olyan vicces ám, mint leírva, bár mondjuk, ha én olvasnám más blogon, én is röhögnék.
De nem erröl akartam írni, hanem az oviról gyorsan, mert mindjárt elalszom. (mert megint nem emlékszem, mikor aludtak át - rólam nem is beszélve- egy éjszakát.)
Hétfön, kedden bent voltam velük a csoportban, szerdán kijöttem, azzal búcsúztam el, hogy mindjárt jövök, elmegyek vásárolni, nem is sírt senki. Kicsit fájt is, kint vártam az aulában, majd a teraszon, mikor visszamentem, Marlene egyböl jött, mama, kifli? Mert ugye azt mondtam, vásárolni megyek.
Csütörtökön volt egy kis sírás, fél óra után behívtak, hogy Marlene keres, de nem volt vészes, szerintem maradhattak volna még kicsit, de hát az óvónök jobban tudják, hogy kell beszoktatni.

Ma pedig Isabella és Marlene nagyon sírt, mikor kimentem, kb. 1-2 percig nyugtatni kellett öket, aztán 45 perc múlva behívtak, Marlene szemei vörösek, kisírva, orra piros, ordít és rohan hozzám, mama, mama, alig lehetett megvigasztalni. Isabella nevetve fut és ölel, Elisa oda sem jön,. mikor szólok neki, hogy megyünk, nem akar hazamenni.

Hát ennyi.
Nem vagyok meggyözödve róla, hogy jó így, ahogy most csináljuk, minden nap max. 1 órát voltunk ott, aztán szóltak, hogy menjünk, mára elég ( elég volt belölünk?), maradjon a gyerekeknek pozitív élmény az elsö hét. Hümm.
Már csak 2 hét van a munkakezdésig, vajon beszoknak akkorra?
Nagyon ideges vagyok emiatt.
A másik a nyelv, nem szólalnak meg semmilyen nyelven, itthon állandóan beszélnek, be nem áll a szájuk, ott meg sült halak, köszönnek ha odamegyünk, ha eljövünk, ennyi.
Mondta az óvónö, hogy most majd hamarosan  elkezdenek már beszélni, hahaha, ha tudná, hogy MINDENT mondanak, verseket, dalokat tudnak, az összes barátunk, ismerösünk nevét tudják, kérdeznek, annyira édes ahogy dumálnak és annyira rossz, hogy nem egy magyar bölcsiben vagyunk, ahol megértenék és megértetnék magukat. Ùgy sajnálom öket. Olyan kis tanácstalanok a csoportban, hogy a szívem szakad meg értük. Csak nézelödnek, vagy ha játszanak, akkor egyedül, vagy egymással.
Rossz, rossz, rossz hét......a jövö hét jobb lesz.
Jó éjt.



ágy alá bújva

4 csajszi

Lady´s

Sározás után

5 megjegyzés:

  1. Az elso het mindig igy megy,nalunk is sirt Szabina hetfon kedden pedig o mar 4 eves es kozepsos.De utana mar nem volt gond.Beszoknka szepen csak az a gond hogy idaig veluk voltal mindig es most elkell szakadni.De kitartas anya,kell nekik a bolcsi, es meglasd majd jovo hetten jobb lesz.puszika

    VálaszTörlés
  2. szioka, reg otta olvasom a blogodat, de meg soha nem irtam...eszter a nevem es magyar vagy ok, de amerikabam elek az amcsi fejemel es a fel-fel kis ikreimel (harmas ikrek, de kettesen szulettek meg)- es azt hiszem, hogy egy napon van a szulinapunk is- augusztus 24. Most lettek a fiuk 3 evesek. Magyarul beszelek hozzajuk csak, Daddy persze csak angolul, de miutan velem voltak otthon 3 evig, a magyar beszeduk sokal jobb, mind az angol. Angolul mindent megertenek, stb. De viszont mi is most kesztuk az ovodat, vagyis "preschool"nak hivjak itten (tenyleg inkabb iskolasabb mind egy ovi otthon) es nem beszelnek meg sokat angolul bent, de viszont minden nap hallom, hogy egyre tobb szot mondanak az apjuknak vagy egymas kozott- sot, most attol felek, hogy elfelejtik a magyart! En vagyok az egyetlen magyarul beszelo ember itten, a DVDken kivul. Ugyhogy ne izguljal, a masodik het sokal jobb lesz es a kis szepsegek gyorsan elkezdenek majd nemetul is beszelni.

    Csak kivancsisag kepent: a lanyok meg minding tapszert isznak reggel? ez szokas otthon/ausztriban/europaban a ket eveseknel is? itten egy eves kor utan, vagy a amikor a koraszulottek betoltik az "igazi" 12 honapot, abba hadjuk a tapszert es atterunk sima tejre...csak kivancsi vagyok- perse a tapszerben sokal tobb "josag" van! Szioka....

    VálaszTörlés
  3. ja, meg azt szeretnem mondani, hogy elnezest a sok magyar irasi hibaert--soha nem jartam magyar suliba, mert kulfoldon nottem fel..bocsanat!!!

    VálaszTörlés
  4. Az egyszer biztos, hogy nagyon fárasztó még nekik az új környezet, az új játékok, a nyelv, a szituáció, hogy nem vagy ott. Még ha nem is konkrétan te hiányzol nekik, bármin könnyen kiborulhat a bili.
    Én is csodálkozom, hogy Lilit is mennyire kíméletesen akarják beszoktatni, holott ő már volt más keze alatt és idősebb is. A mi ovinkban sem a kelet-európai ridegtartás dívik, még a második héten is kérték, hogy hozzam el ebéd előtt őt. Pedig nem is sírt.

    VálaszTörlés
  5. Iza, köszi, nagyon aranyos vagy, remélem már ügyesen beszokott a Szabina, ha Marlene 4 éves lenne ,talán jobban megértené, jaj, úgy sajnálom szegényt.
    Eszter, köszi, hogy olvasol, hogy írtál, de jó, a fiúk akkor pont egy évvel az enyémek elött születtek. Erre már én is gondoltam, hogyha beindulnak a némettel, akkor meg az lesz a baj, hogy nem akarank magyarul, hát az ember semmivel sem elégedett:-)))
    A tápszert a koraszülött ambulancián, ahova fél évente járunk kontrollra, ott mondták, hogy a korrigált 2 éves korukig adjam nekik, (az nov. 4 lenne, akkor kellett volna megszületniük normális esetben) aztán gondolom nem kell már utána, addig adom nekik, bár marha drága, reggel este 3 üveg, de hát szeretik, isszák, jól fejlödnek töle. Igazából az a fix pontom, hogy na legaálbb azt megeszik-isszák, mert különben nem nagyevök.
    Nagyon jól irtál, pláne, hogy nem is jártál magyar iskolába, nagyon ügyes vagy, meg azért is, hogy a fiúkkal magyarul beszélsz, le a kalappal!
    Zsuzsikám, el is felejtettem, hogy ti is most kezdtetek, annyira el vagyok foglalva a magam bajával, bocsi, pedig nyáron még eszembe volt, hogy megkérdezzem, hogy megy az itteni élet, megcsörgetlek valamikor, jó?
    Lili nem sírt? Nagyon ügyes! Nekem már kicsit túl kíméletesnek tünik ez a hozzászoktatás, de lehet, hogy azért, mert szorít az idö, izgulok, mi lesz októbertöl.puszillak

    VálaszTörlés