2011. szeptember 4., vasárnap

Hétfön kezdjük a bölcsit!

Holnap reggel elkezdjük a bölcsit, nagyon jó helyet találtunk, két helyet kell megadni és nagyon szerettem volna az elsöt, amit beírtam, mert 5 percre van tölünk, de már örülök, hogy nem oda megyünk, mert a miénk egy szuper ovi-bölcsi.
Nem tudom, írtam-e már, hogy nagyon kedvesek az óvó nénik, nagyon szép az ovi, kertes, (ami itt nem automatikusan van minden ovinak) és nagyon jó elsö és második benyomást tett rám az egész hangulat ott.
Két bölcsis csoport van, mindkettö 15 gyerekkel, 3 óvó néni, 2 dadus (itt asszisztensnek hívják magukat:-), abból az egyik egy fiú, meg gyakornonok. Nem mindig van ott mindenki, van aki korán kezd, korán hazamegy, a másik késöbb jön, de estig marad. Reggel 6-tól este 5-ig vagy 6-ig lehetnek ott a gyerekek.
Egyenlöre pár órára megyünk, meglátjuk hogy bírják a lányok.
Most Marlene miatt félek ,nagyon megváltozott, állandóan rajtam lóg, fogja a kezem, puszilgat, simogat, sír, ha kimegyek a szobából, sír, ha valaki ránéz, megszólítja, vagy szigorúbban rászólunk, már remeg a szája széle.
Vele nem lesz könnyü. Bár Isabella sem akar nélkülem lenni, de mióta Marlene ilyen anyás lett, valahogy "belátja", hogy most neki kevesebb jut és csak akkor jön, ha M. nincs ott  (Mamikám, hoppá!- vagyis vegyem fel)
Kicsit izgulok a holnap miatt, de már örülök is, remélem beszoknak egy hónap alatt, mert október 1-töl vissza kell menne mdolgozni. Ùgy volt, hogy  maradok még februárig itthon (itt 2 év a max. gyes, amit meg lehet 6 hónapra hosszabbítani) de a cégünknek van egy részlege 10 percre a lakásunktól, ahol pont üresedés volt, megpályáztam és meg is kaptam az állást, a feltételük az volt, hogy legkésöbb okt. 1-töl kezdenek kell.
Muszáj volt kihasználnom az alkalmat, mert

-a régi helyemre min. 1 órát utaztam, mindig, csak oda, ezt már nem tudom megtenni a lányok mellett
-csak 25 órában kell dolgoznom, nem 40-ben hetente (persze a pénz kevesebb lesz)
-fönövér helyettes leszek, tehát kicsit könnyebb lesz, mint eddig (aki nem tudja, növér vagyok egy ápolási otthonban, Alzheimeres, agyvérzéses, szellemileg leépült betegeket ápolok)
-reggel fél 8-13-ig fogok dolgozni (eddig 12 órás müszakjaim voltak)
-a hétvégéim és ünnepnapjaim szabadok mindig ( egészségügyben!!!) (a pótlékoktól így persze elesek)
-nem kell éjszakai müszakban dolgoznom(juhéjj!!!!) (szintén pénz kevesebb, de megéri)

 A betegeim is könnyebb esetek lesznek és a feladatom - kevesebb ápolás, sok adminisztráció, vizitek orvosokkal, gyógyszerrendelés, a kollégák továbbképzéseinek megszervezése, meg még sok minden - is kicsit más, több felelösség, fizikailag könnyebb, a többi majd kiderül.
Két interjún voltam és egy próbanapon, szerencsére sikerült minden, felmondanom sem kell, mert egy cég, csak az áthelyzésemet kellett kérni a régi helyröl. Az ápolási igazgatónk azt mondta, ha nem jön be, jöjjek vissza, valahogy összehozzuk a munkabeosztást, hogy jó legyen nekem is. Kicsit meg is lepödtem, mert annyira nem ismerjük egymást jól vagyis jól igen, de ezt nem vártam töle, hogy ilyet mond. :-)

Más:

Marlene rendezi a lányokat "Iszabella nem tabad kiabáááni! , Elisza mi cinász, nem tabad, mész le asztallól! Hívom papát, mondja, szappalot! (az olyan mint az irgumburgum, csak németül) Naponta többször : Mi vót esz? Mi vót esz? Megijedtem!, ritkábban áll, néz és azt mondja "Mingyá szírok (mindjárt sírok) "Szomolú vadok", "Ilgumbulgumát neki", ha hív, azt mondja, "mama, mingyá jövök, " ahogy én szoktam, nagyon szépen beszél, az "r" , "s", betü még nem megy, de szépen érthetöen ejti a szavakat.
A zsivász már zsiráf, szépen kimondja, de a babakocsi megmarad mindenkinél "babacsokinak", babacsokival megyünk a boltba:-)
Elisa inkább a francia akcentust részesíti elönybe: "Mi ezs, mi ezs? Izsabella, dejekomm, (ez a gyere - komm-ot jelenti) a "z" betüi "zs"-nek hangzanak, ö is sokat mond, ö a legjobb németben, énekelünk az apjával és ha rám néz, azt mondja, "megin énekeld", ha Haraldra néz- "nochmal!"
Isabella mindent tud, kezd bátorodni, ha kérdezek valamit, általában mer már  ö is  válaszolni, söt a verseket egyre hangosabban mondja. Ùjabban szól, ha pisi lesz, néha túl késön, de valami beindult, pedig nem eröltettem, egyszer kint a kertben a földre pisilt, megdicsértem és azóta állandóan pisilni akar. Persze Marlene utánozza, ma 2-3szor is pisiltek kint úgy, hogy szóltak elötte, hogy jön a pisi.
Az öv a kocsiban "szükös", mondja, autóval megyünk, mama vezet, vídázz, autó, medütöttem, elesztem, fáj nekem, ilyeneket mond.
Kezdödik az aranyköpesek korszaka, majd fel kell írnom, ki mit mondott.



Isabella álmodozik

Elisa csodálja magát

Marlene olvas

Egy rakáson


Sátrunk Mortinak is nagyon tetszik, örzi a bejáratot- szedi a cirkuszunkba a belépöt:-)


Vicsorít a fogam, ááááá...bújj gyorsan az ágy alá!!!!


Alvás után össze szoktunk bújni


3 megjegyzés:

  1. Ngayon orulok anya hogy kaptal egy jobb allast mar mint a te szempontodbol,nem is tudtam hogy nover vagy, az nagyon jo dolog, akkor biztos sokszor tudod te is apolni a lanyokat.Gyonyoruek es okosak a lanyok.A beszedek meg edesek.Jaj ,a bocsi beszokas, remelem nagyon jol fog menni, nekik konnyebb lesz mert 3-an vannak es mindig ott lesznek egymasnak.Neked meg nehez lesz mert 3 kisbabadtol szbadulsz meg egyszere egesz napokra.Hianyozni fognak neked nagyon.puszika

    VálaszTörlés
  2. Jaj, ez a legédesebb időszak! Papír ceruza mindig legyen a zsebedben, mert röpködni fognak az aranyos beszólások, meg a nagy félrehallásokból származó babaszavak.
    És vigyázat! Könnyen át is lehet ám venni tőlük! Pl. a tesóm kislánya után az uborka nálunk már csak uba, a kakaó kakaHó, a virsli meg sipsi maradt.
    :-)
    Örülök, hogy a szuper ovi után sikerült találnod egy szuper állást is. Úgy tűnik van valami abban a mondásban, hogy "ahová a Jó Isten báránykát ád, oda legelőt is ád". Jelen eseten ez egy baba/mamabarát munkahely, jó időbeosztással és könnyebb közlekedéssel. Remélem, jól fogod érezni magad ott!
    A lányok meg biztos hamar megszeretik majd az ovit. És nem egyedül lesz ott egyikőjük sem, hanem a két másik tesójával. Mindig biztonságot jelentenek majd egymás számára.
    Drukkolok, hogy kellemes élmény legyen az első nap!

    Szeretettel gondol rátok:
    marcsi Gárdonyból

    VálaszTörlés
  3. Ez a legtündéribb időszak a gyerekeknél,de a legtöbb türelem is kell hozzájuk. Jó látni veled őket,olyan kiegyensúlyozottak,gyönyörűek okosak.
    Kimondhatatlanul örülök, hogy jól alakulnak a dolgaitok. Sok sikert a bölcsi kezdéshez drukkolok nagyon,hogy jól érezzék magukat és zökkenőmentesen beilleszkedjenek,és a munkádhoz is!
    puszi

    VálaszTörlés