2011. június 1., szerda

Hétköznapjaink

Köszönöm szépen mindenkinek  vigasztaló megjegyzéseket, nagyon jól esett és tudom persze, hogy ez az élet rendje, söt, anyukám óvdai dajka volt 25 évig, úgyhogy láttam ezerszer a szeptemberi beszoktatás alatt lévö gyerekeket és anyukákat, de mégis....:-)))
Keddre meghívtak bennünket az óvodai záróbulira, nagyon kedvesen, megyünk is, 4-6-ig, aztán 15.-én a szülöi értekezlet, utána igyekszünk kihasználni a nyarat, hiszen szeptembertöl vége az itthonülö módnak és kezdödik AZ élet.
Pont ma gondoltam rá, hány órával elöbb kell felkelnünk, hogy idöben elinduljunk, mire mindenki megissza a tejcit, mindhármat bepelenkázom, felöltöztetem, kirakom a babakocsiba, én is el kell hogy készülödjek, és még ott a 20 perces gyalogút, de legalább fitt leszek:-)))
Szerencsére mindenki egészséges, jól van, imádnak kint az udvaron, estére jól elfáradnak, tegnap kicsit elvetettük a sulykot a kintlevéssel, de ez az én hibám volt.Végül aztán jól végzödött.
Van egy kisfiú a házban, (Pasqual) aki anyukájával ki szokott jönni velünk játszani, a kissrác 5 éves, kicsit kövér, esetlen, valami kis szociális gondja lehet, mert nem nagyon beszél, nem válaszol, ha kérdezik, soha nem tudok a szemébe nézni, mert rögtön elfordul a szemkontaktus elöl, viszont a lányokkal imád játszani, ha mi kimegyünk, ök is jönnek hátra a kertbe.
Minden nap hoz az anyukája (Lidia)csipszet, vagy kekszet, vagy valami édeset és persze a lányok ilyenkor ott tolonganak és löködik egymást, hogy minél jobban odaférjenek a csipszes zacskóhoz.
Mi is szoktunk kivinni ennivalót, de inkább kölesgolyót, zabkekszet, gyümölcsöt, persze néha édességet is, vagy kukoricapelyhet, kukacot, mert azt is nagyon szeretik.
Tegnap este 6 felé már indultunk volna be, mikor jöttek, nagy zacskó csipsszel, én meg gondoltam, jól van, maradunk egy fél órát még, mert hogy néz ki, hogy ök kijöttek, mi meg bemegyünk, persze a csajok teleették magukat csipsszel, vacsorázni meg nem akartak, söt a tejet sem itták meg lefekvés elött,  így elaludni sem nagyon arkartak, na mindegy, legközelebb nem udvariaskodok, hanem megyünk enni és kész.
A lányok nagyon szeretik öket, sokat vagyunk együtt, minden nap emlegetik öket többször is (Lida, Pakkal).
Most már mindent mondanak, Elisa újabban : Mamikám!
Nem tudtam honnan veszi, bár ö már az elejétöl kitalálta, hogy nem mama vagyok, hanem mami, Isabellának mamai, aztán rájöttem, hogy a Kisvakodban olvastuk, hogy a nyuszi hívja a mamáját, hogy mamikám:-)))
Most persze mindenki majmolja már és vicces, ahogy néha hívnak, mamikám, komm!
Rengeteget beszélnek, olyanokat, amire nem is számitok, összefüggésekkel, amiket nem mindig értek.
Pl. Marlenevel, van egy mesekönyv, amiben a Gogo nevü baba apukájával fel-le kapcsolgatja a villanyt és mondják, hogy klikk-klikk, M. mondja nekem pelenkázás közben, hogy sikk-sikk, mondom, mi az, nem értem? Csak mondja egyre hangosabban, sikk-sikk, én nem értem továbbra sem, erre ö, jó hangosan: GOGO!!!!!!!!! A sikk az klikk akart lenni, csak annyira hozzászoktam, hogy tisztán beszélnek, hogy nem értettem meg.
Isabella: tegnap behoztuk a motorokat, mert sáros a kerekük, mutattam nekik, nézzétek, milyen koszos, sáros, ma reggel Isabella mezítláb futkározik, majd leül és mutatja a talpát, mondja sájos-lába- kejeke:-)))
Isabellának sáros a kereke:-)
Mindenfélet mondanak, Marlene a mondókákból is szavakat ismétel, vagy mondja, hogy mit énekeljek, vagy mondókázzak, vagy mondják, ha elesnek, au-fáj-mama-gyeje, egymásnak mondják-Isabejja, Ejsza, Majjeni, ma Marlene : Iszabejja,Iszabejja. Csigabejja :-))))
Elisa ha elesik, vagy bántják, leül, mondja magának, szegény babája...amit én szoktam neki mondani.
Hintapalinta, ezt mindenk mondja, az ételeket kicsit elotrzítva, virlsi az lipsli, uborka az abi, kifli az lippi, dudu még mindig a túró, Isabella azon él, meg levesen, joghurton.
Mindenki imádja a csipszet, csokit, (Isabella és Elisa mondja : csoko-csoko, Marlene: csokolédi) kölesgolyót, kekszet, vagyis mindent, ami nem rendes kaja.
Szólnak, ha enni, inni kérnek, az esetek felében szólnak, ha kaka van, mondják, büdös:-)
Most mindjárt elalszanak, bent vannak az ágyukban, dél van, Marlene szólongatja Isabellat, Iszabejja, Iszabejja, Elisa átszól: alszik!!!:-)))
Most meg kiabálnak, hogy judit, juuudit!!!:-)

Szerdán volt a félévenkénti kontrollunk az AKH-ban, minden nagyon jól ment, a lányok brillíroztak, dumáltak, futkároztak, másztak mindenhova, a doktornö nagyon meg van elegedve velük, nem kell már a korai fejlesztö sem, (azt mondja, már nincs mit fejleszteni)  és megdicsért minket, azért írom így, mert engem is nagyon, hogy látszik, mennyit foglalkozom velük.(nem annyit, mint szeretnék)

Tegnap az ovinkban voltunk, meghívtak bennünket a bölcsisek búcsúztatójára, bár valami vegyes csoport lehetett, mert nagyobb gyerekek is voltak ott, volt ének, tánc (Elisa egyböl beállt táncolni:-), kis büfé,  ismerkedés, nem a lányok lesznek a legkisebbek, lesz egy 15 hónapos és egy egy év körüli baba is.
Az egyik óvónénit már ismerjük, a másik még nem tudják ki lesz, majd a szülöin júniusban meglátjuk.
Akit ismerünk, magas, vékony, szöke, nagyon szimpi, kicsit komoly, de azért láttam, tud mosolyogni is.
Egy anyukával már meg is ismerkedtem, az övé a 15 hónapos kislány, Sofia, van még két ikerlánya, de ök már 12 évesek, késöbb átjöttek ök is az oviba, meg az apuka is, nagyon kedves család.
Képek jönnek.

Este pedig kint voltunk a kertben és Shiquipe, a volt bébiszitter/házitündérünk volt itt, hatalmass hassal, még 2 hete van a szülésig, nagyon csinos kismama. A gyerekek nem ismerték meg, pedig mennyit vigyázott rájuk.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon klasz napjaitok vannak,orulok hogy ennyit vagytok kinn es hogy a csajok imadnak kinn lenni.de jo hogy van egy kisfiu pajtasuk aki kenyeztetei oket fincsi nassival.A lanyok gondolom nagyon elvezik.UGyesen beszelnek,jatszanak.KLasz hogy voltatok az oviba,e biztosan jol fog majd menni nekuk,szeptemberig meg van par honap,addig meg nonek is.De sok uj kispajtasuk lesz majd.Nagyon ugyes vagy es nem csak a doki dicser meg teged hanem en is,mert te egy nagyon jo anya vagy, imadod a gyerekeidet,sokat vagy veluk annak ellenere hogy nem konnyu harom egykoru kiscsajjal.Vigyazatok magatokra,ne legeytek betegek,jatszatok sokat kinn.puszika

    VálaszTörlés