2011. június 16., csütörtök

Elsö szülöi értekezlet

Este volt, fél 6kor, mivel nem tudtunk több bébiszittert szerezni egynél(Anita), így Harald itthon maradt, én mentem az oviba.
Elöször volt egy általános tájékoztató, aztán két csoportra oszlottunk, ki-ki ment a gyerekéhez tartozó óvónénivel.
Kisszékekek ültünk (a két órás beszélgetés végére már nem tudtam, hogyan üljek, de nem én voltam a legnagyobb kofferes anyuka, hehe, volt aki kétoldalt lelógott a székröl, bár ö meg jobban ki volt párnázva, nem tudom, melyik a jobb) 4 szülö páros jelent meg, vagy a mi képviseletünkben csak én, amúgy a másik három családból mind ott voltak az apukák is:-(
Mellettem fontosék/jófejék, apuka rögtön kipakolta a Notebookot a ropi-csipsz-üdítök közé, (mert azzal is készültek az óvónök) a gyerekasztalra, 2 telefont, az egyik olyan érintös bizbasz, amit ceruzafélével koppintgatott, a másik sima telefon. Elsütött mindenhez valami vicceset, a közepe felé rájöttem, hogy tök jó fejek a nejével együtt, csak hát Fontosak:-) Az ö fiuk 1 éves, augusztusban kezd, Moritz a neve (móricka):-).
A másik családban apuka nem nagyon jutott szóhoz, anyuka viszont megállás nélkül közbekérdezett, dumált, sztorizott a gyerekröl, aki nagyon okos, szép, ügyes, már most két nyelven beszél (csehül és németül), bár még csak 3 éves. Konstantin a neve, de csak Tinonak hívják.
Hümmm...na ök nem voltak nagyon szimpik.
A harmadik család, akikkel már a múltkor összebarátkoztunk, nagyon kedvesek, kicsit fiatalabbak nálam, 16 hónapos Sophiájuk van, aki szintén most kezd.
Összesen 15 gyerek lesz, 7 fiú és 8 lány.
Megkaptuk a jeleket is, nagyon elözékenyen felajánlottak nekem 3 egymás melletti jelet, hogy ne kelljen szaladgálni öltözködéskor a lányok között.
Tehát Elisa ásó, Marlene kismadár, Isabella lepke.
Nagyon furi, de valahogy hozzájuk illönek találom, Elisa a kis "bauernmädchen", aki jó combis és ásni is tudna jól, Marlene az örökké éneklö, csivitelö kismadár és Isabella a lepkesúlyú, aki az oviban már az elsö látogatáskor megbabonázódott a plafonról lelógó lepkéktöl.
Szeptember 5.-én kezdjük az ovit, reggel 9-kor!
Kaptam egy listát, mi kell, ugye ez egy bölcsi csoport, 8 hónapostól 4 évesig, kell pelenka, törlökendö, saját cumisüveg,benti cipö, csereruha, öszre gumicsizma, meg vízhatlan nadrág.
Ami nagyon tetszett, minden gyereknek van egy "wohlfühl-tankstelle"-je, ez egy zseb, amiben a személyes dolgai vannak, fotó a mamáról, papáról, az alvókendöje, állatkája, cumija, vagy valami, amitöl jobban érzi magát, ha meglátja, megfogja és bármikor odamehet kivenni a cuccait belöle, ha hiányzik a mama, vagy nem érzi jól magát, vigasztalásra vágyik.
Ha ölbe vágynak, vagy simizni kell, 3 óvónö és 2 asszisztens (nálunk dajka) van a csoportban, ezek 2 müszakban dolgoznak, van reggeles es zárós. Ja, az egyik dajka fiú!!!:-)
9kor van reggeli, van ebéd és uzsonna, de gondolom ez minden oviban/bölcsiben így van.
Amikor minden kérdésünket megválaszolták és még poénkodtunk kicsit, pláne az apukák:-), egy nagyon megható történentet olvasott fel az egyik óvónéni, (nem sírtam (!!!) ,de a Sophia anyukája igen), az elengedésröl szólt és jó kis záróakkordja volt a szülöinek.

Holnap (ha minden befér a kocsiba) elindulunk a Balatonra, (ha nem fér be, akkor is) rendes évi szabadságunkra, amit már nagyonnagyonnagyon várok!!!!!
Remélem simán lejutunk, mint tavaly is és megint nagyon jó idönk lesz.
26.-án jövünk vissza, addig is mindenkinek szép napokat és további jó idöt!!!!

7 megjegyzés:

  1. Hat ez nagyon szep volt,a leirtak alapjan nagyon jo bolcsi vagyis ovi.A csajok pont a rajuk jelemzo jeleket kaptak.Nagyon jot derultem az egyik gyerek neven.3 ikrei lesznek a Juditnak,mi is szoritunk nekik es mar tudjatok hogy mik lesznek 3 fiu,3 lany vagy vegyes.De jo mi is holnap megyunk nyaralni es 26-kan jovunk vissza.Nektek is es nekunk is kellemes nyaralast es nagyon jo idot kivanunk.puszika

    VálaszTörlés
  2. Hát a cseheknél a Konstantin névadás aztán nagy fantáziára utal... mondjuk nem Vencel/Václav/ legalább, gonosz cseh-szakos vagyok, bevallom :P de azért nekem ez nagy poén volt :D
    fontosék is :D

    VálaszTörlés
  3. Iza nektek is sok sok napsütést, jó idöt és jó pihenést kívánok, a Juditnak nem tudom mi lesz a bébik neme, még nem árulta el.
    Renkovic, te kis gonoszka:-)))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon hianyolunk mar merre vagytok,talan nyaraltok?

    VálaszTörlés
  5. Szia, nagyon édesek a lányaid :) már nem tudom melyik blogból találtam ide csak össze-vissza kattintgattam, mi is Ausztriában élünk nem messze tőletek, ha nem bánod néha olvaslak benneteket.Annamari

    VálaszTörlés
  6. Remelem minden rendben nalatok, mindig varom hogy irjal, kivancsi vagyok mi van a csajokkal.puszi Judit

    VálaszTörlés
  7. Mi is nagyon varjuk az ujabb es ujabb bejegyzeseket a csajokrol,kivancsiak vagyunk rajuk nagyon,mostanra mar nagyon nagy lanyok lehetnek,es annyira edesek.Gondolom elvezitek a nyarat es sosem unatkzotok.puszika

    VálaszTörlés