2010. december 11., szombat

Kritikák- jó tanácsok

Mivel itten "szó érte a ház elejét", el kell mesélnem nektek kedveseim az utóbbi két napunkat.
Arról van szó, hogy lassan tényleg már rossz anyának érzem magam, mert a lányokat kint altatom a szibériai , farkasordító hidegben.
A kis szúrásoktól kezdve- "azért már elég nagyok a lányok, hogy bent is elaludjanak" a komoly kritikáig-"jaj, szegényeknek ilyen idöben is kint kell aludniuk?" (ez speciel a szomszéd néni volt) , jó tanácsok tömege
-"próbáld meg betenni öket az ágyba és gyere ki",
"ne gyere ki, csak ha elaludtak",
"ülj be és mesélj nekik"
"ülj bent de ne szólj hozzájuk"
"játssz nekik cd-röl zenét"
"csönd legyen a szobában"
"gyere ki és ha nagyon sírnak, csak akkor menj be, de akkor is csak 5 percenként",
"adjál nekik teát",
 "ne adj nekik semmit"
"elötte egyenek"
"csak igyanak"
"korábban adj nekik ebédet"

szóval se vége se hossza a segíteni akaróknak, persze értem én, meg köszönöm is, söt én kértem mindenkitöl tanácsokat, de ami egy gyereknél bejön az háromnál nem müködik és próbálkozom is, de adjtok egy kis idöt!!!Please és bitte és légyszi!
Elözmények a tegnapi naphoz annyi, hogy anyukám nincs már itt, ketten voltunk a férjemmel, ö most 2 napot szabin volt itthon.
Tegnap:
Èjszaka nagyon jó volt, reggel 7kor keltek a lányok, éjjel csak egyszer, M+I ettek fél 5kor, majd aludtak tovább.
Reggel tápszer, majd 9 felé reggeli, utána mindenki nagyon álmos volt, irány a levegö. Hideg szél fújt, de az udvarban nem volt vészes.
I+M rögötn elaludtak, E szenvedett kicsit, majd valamin annyira begurult, hogy be kellett vinnem, igazi krokodilkönnyeket produkált és üvöltött.
Amíg a lányok alszanak, addig végzem a dolgom, most a papájára bíztam Elisát, amíg gyorsan tusoltam, reggeliztem, összerámoltam a konyhában.
Másra nem volt idö.
Utána játszottunk meg ebédet föztem nekik.
1,5 óra múlva felébredt M+I, közös játék, majd ebéd. Ebéd után fél órát az ágyban játszanak, ilynekor szoktam gyorsan ebédelni+ mosogatni.
Most nem ettem, próbáltam utolérni magam a munkában.
E. közebn olyan fáradt volt már, hogy elaludt az ágyban, gyorsan kihoztam a másik kettöt, és próbáltam csendben játszani velük (hehehe), meg valahogy lekötni öket, hogy ne a gyerekszoba felé vegyék az irányt, ahol E.alszik. Nem volt könnyü.
Fél 4 felé elvitte öket kettöjüket az apukájuk sétálni, a kettes ikerkocsival, amíg én gyorsan rendet raktam, feltöltöttem a pelenkákat, összeraktam a száraz ruhákat, kipucoltam a mosdót, ettem valamit, mert délben nem sikerült, ittam egy kávét, rendberaktam a lányok ágyát, beágyaztam nálunk (nem tudom minek, arra a néhány órára kár volt már), szellöztettem és próbáltam egy emailra válszolni, de felébredt E.
Közben megjöttek a többiek is, útközben aludtak fél órát, uzsonna, majd játék.
Mivel keveset aludtak napközben, este 8-ra fetrengéses hiszti volt, I+M feküdtek a földön és verték a fejüket a padlóba, sikítoztak, E. félkómában ült a földön és nyöszörgött.
Bekapcsoltam a tv-t is, az kicsit segített, valamennyire nyugi lett.

Este fél 9kor már aludtak és reggel 5ig vígan húzták a lóbört.
Akkor gyors evés és még 8ig (!!!!!!) aludtak.
Ezek után persze ma délelött senki sem volt álmos, du.fél kettöig nem aludtak, volt minden, ágyban, kézben ringatás, hinta, babakocsiban tologatás bent a lakásban, semmi de semmi nem használt.
Jó, akkor ki  a levegöre.
Felöltöztettem E+M-t, csendben, mert I. már bent elaludt a babakocsiban, kivittem és 5 perc múlva alvás volt, 2 órányi, I-ra a férjem vigyázott, míg kint tologattam a lányokat, fel is ébred fél óra alvás után.
Itt már csak könnyü fél órás üvöltés következett, majd a tehetetlen anya felöltöztette és kivitte öt is a hidegre, ahol egy kis háromnegyedórányi tologatás a jeges szélben és máris aludt a gyermek. 2 órát !


Komolyan, ha este Zsókáék nem jöttek volna át és nem segítenek, nem lett volna eröm megfürdetni öket.


Gondoljon mindenki bele, milyen lehet három gyereket egy idöben, egy szobában altatni.
Nekem ez még nem megy.
Èjjel már elég jól müködünk, de a nappali alvást még gyakoroljuk és nem akarom ezzel idegesíteni magam és mások se idegeljenek vele.
Na.

6 megjegyzés:

  1. totál megértelek, ha kiakadsz, ez nem piskóta feladat! semmi bajuk nem lesz egy kis friss levegőtől, vidd csak ki őket!
    azért eszembe jutott egy jótanács, nehogy kimaradjak a sorból... :))) Nálunk úgy aludtak délután egy időben a gyerekek, hogy Nándit a mi hálószobánkban fektettem le egy utazóágyban, Nelli meg aludt a sajátjában... tudom, nincs helyed, pláne három külön szobád, de talán egy utazóágy elfér a hálótokban... bár akkor még mindig van két gyerek, aki felveri egymást... nehéz ügy! és egy biztos, hogy TE csinálod a legjobban, TE ismered őket, úgyhogy ne is hallgass senkire... ;)
    berry

    VálaszTörlés
  2. Szia Nomi!

    Éppen most vagyunk mi is abban az időszakban, amikor sok sok tanácsot kapok, csak nálunk az a "baj", h kicsi a Lányok étvágya. Emiatt voltunk vérvételen is, de nem akarlak ezzel fárasztani.

    Szerencsére nálunk az alvással nincs probléma, én lerakom Őket egy időben, és bizony nem egyszer előfordul, hogy még fél óra, vagy akár egy óra múlva is hallom az egyikőjük hangját. Ettől függetlenül nem hozom ki. Úgy vagyok vele, majd elalszik. Én sem tudnék haladni a dolgaimmal, ha egész nap az Ő ritmusuk szerint élnénk. Persze, ha elkezd nagyon sírni, én is bemegyek, és megnézem, mi a baj, és akkor ott eldöntöm, ki kell e hozni, vagy csak a cumit, alvókendőt dobta ki, és az kell a békéhez. :)

    Szerintem jók a jótanácsok, de ezeket NE kiokosításként éld meg, hanem hallgasd meg és ami használható számotokra, azt próbáld ki! Három gyerekkel egyáltalán nem könnyű, de kitartás, fél év, és sokkal könnyebb lesz!!! Én legalábbis ezzel bíztatom magam a nehéz órákban, napokban. :)

    Nálunk az alvással, szerencsére, régóta nincs baj, igazából azóta, mióta nem ciciznek, és mi korán (7 körül) fürdetünk, utána még ölben a tápszer, már amikor hajlandóak enni, és alvás. Reggel 7-ig alszanak, általában. És nálunk is két nappali alvás még, aminek szintén örülök, de előfordul, hogy felborul.

    Szóval, kitartás, jó anya vagy, a gyerekeidnek a legjobb, ne marcangold magad, hanem próbálj meg néha elszökni egy pár órára, ha tudsz. Soha nem gondoltam volna, hogy ilyenre lesz szükségem, de tudom, hogy annyira feltölt, hogy ezzel a Csajoknak is jót teszek. :)

    Remélem, nem voltam nagyon okoskodó!?

    Szeretettel:
    Vivien

    VálaszTörlés
  3. Teljesen igazad van Nomi,ha a lanyok igy szoktak meg te es mas is hiaba akar mast mert nem fog menni.Szerintem nem art meg sot,hallotam egy orvostol hogy sot egesseges ha nyaron is es ugyan ugy telen is kinn alszanak a gyerekek,mert az erositi az immunrendszeruket.Nalatok plane igy kell mukodjon mert 3 gyerekkel nem konnyu.En megertelek es a sok rosz es jo akarodnak mond meg inkabb ne is mondjanak semmit.puszika

    VálaszTörlés
  4. Nem is értem, hogy miért baj, hogy kint alszanak? A világ legegészségesebb dolga, erősödik az immunrendszerük. És nem teljesen tök mindegy másnak, hogy hol alszanak a gyerekeid? Tegyél mindenkire aki beszól, három gyerek egyidejű altatását próbálja meg megoldani a szomszéd néni ha annyira nem tetszik neki amit lát.

    VálaszTörlés
  5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  6. Szia Nomi!
    Rég nem írtam, bár mindig benézek és olvasok. Én soha NEM csodálkoztam azon, hogy kint altatod a lányokat és hogy még így a tél beálltával is ez a menetrend. Én azt hiszem, hogy ez a zimankóban is kint alvás babakocsiban egy fajta ikres specialitás! :)) Nekem is 3 gyerkőcöm van, bár ők szólóban jöttek sorban, de van egy ismerősöm iker fiúkkal és ők is csak kint tudtak délután aludni a levegőn még akár a -15 fokban is több órákat is. Akkor is ez volt a menetrend, mikor már akkora nagyok voltak, hogy kényelmetlenül lelógott a lábuk a babakocsiról. :)) De az volt a jó és semmi nem váltotta ki ezt a kinti alvást. Sem egy fűtetlen vagy agyon szellőztetett szoba, semmi. Én akkor sem csodálkoztam ezen és nálad sem csodálkozom.

    Ami az altatást illeti, nem tudok semmilyen tanáccsal szolgálni, pont annak okán, hogy lövésem sincs milyen ikrekkel élni, főként hármassal. Más felől én egyenként is megszenvedtem ezt az alvás kérdést velük, pedig az csak 1 és nem 3. Voltak helyzetek, mikor már a legképtelenebb dolgokat is bepróbáltam hátha... Ha meg nektek van egy százalékosan jól működő alvási rituálétok(kint a kocsiban) akkor ahhoz ragaszkodj.
    Nem lehet könnyű és a szememben hős vagy! ;)) Puszi

    ui:Az előbb is ezt írtam, csak egy csomó elgépeléssel. :)

    VálaszTörlés