2010. szeptember 4., szombat

Szülinap

Próbálom visszaidézni, mi volt aznap. Sajnos a festés-költözés miatt elmaradt a beszámoló.
Azóta annyi minden történt, már sajnálom, hogy nem írtam le rögtön a történteket.

Augusztus 24.-én egy évesek lettek a kicsinyeim.

Egy év tele örömmel, aggódással, egymás megismerésével, éjszakákon át tartó ringatással, véget nem érö etetésekkel, pelenkázással, negyven év gyerektelenség után hirtelen három gyerek anyjává válni nem kis dolog.
Hozzánöttem a feladathoz úgy érzem, már tudom, ki miért, hogyan sír, ki szeret hozzámbújni, ki az aki inkább csiklandozásra és huncutkodásra vágyik, ki kel elöször, ki fáradt, éhes, szomjas, szóval tényleg m0ndhatni már, hogy anya lettem.
Most azt mondom, a legnehezebben túl vagyunk.

Tudom, tudom, ezután sem lesz könnyü, de a másfél hónapig az inkubátor mellett ülni minden nap, közben produkálni a tejet három gyereknek, (hárm hónapig anyatejet kaptak), majd itthon a nem egészen két kilós babákat 24 órában kiszolgálni, ketten monitoros légzés és szívhang megfigyelön voltak 1,5 hónapig, a szigorú 4 órás etetés-alvás ütemet betartani, éjjel pedig kelni, kelni, kelni...jaj, sokszor nem tudtam hány óra, nappal e vagy éjjel, csak mentem a gyerekszoba felé, mint a robot, a folyosón dülöngéltem a falnak, mert annyira fáradt voltam, féltem, hogy elejtem a gyereket, inkább lefeküdtem a földre, vagy vittem be magamhoz a hálóba, ott aludtunk el mindketten a fotelben...szóval ez már nincs.
Most már van egy napi megszokott rendünk, evéssel, játékkal ,sétával, alvással, a gyerekek szerintem ennek is köszönhetöen nyugodtak, kiegyensúlyozottak, nevetösek.
Az éjjelek még mindig húzósabbak, de néha összejön egy-egy éjjel, mikor csak 1-2szer kelnek. Az már jónak számít.

Tavaly ilyenkor tel voltam félelemmel, mi lesz velük, normálisak lesznek, állandóan azt néztem, hallanak, látnak, reagálnak?
Miért nem nevetnek, miért nem ülnek már, vagy állnak, forognak, stb.
Az elsö értelmes megnyilvánulásukkor én szétzokogtam a fejem, hogy Istenem, normálisak, hát mégsem lesz semmi baj.
Végtelenül hálás vagyok, hogy három ilyen drágaszép babám lett.

Hálás vagyok a mentösöknek, akik majd összecsinálták magukat a félelemtöl, hogy megszülök a mentöben és rekordidö alatt érek be velem a kórházba, a mütösöknek, anesztesnek, akik kivétel nélkül annyira kedvesek, rendesek, mosolygóak voltak mind, az osztályon ahol utána feküdtem, az összes növérnek és orvosnak, az ikerambulancia dokijának, a koraszülött osztályok csodás személyzetének, a szobatársaimnak, akik közül párral még most is kapcsolatban vagyok, az anyukámnak, a tesóminak, a sógornöimnek, akik végig támogattak, biztattak, a barátaimnak, akik rendszeresen jöttek, segítettek, vagy írtak, telefonáltak, drukkoltak és nektek is, akik most ezt olvassátok, nekem nagyon sokat jelent, hogy érdeklödtök, írtok.

A lányaim a legjobb dolog, amit valaha az életben csináltam. Amire nagyon büszke lehetek és vagyok is.
Ök tanítottak ez alatt az egy év alatt türelemre, kitartásra, összeszedettségre, arra, hogy mikor már nem bírom, akkor is bírni tudom, mert rájuk nézek és muszáj mosolyognom.
Hogy ök lettek nekem, ez a legnagyobb csoda az életemben.

A szülinap szük családi körben zajlott, anyukám volt csak itt, meg mi, anyósom nem akart jönni, (khmmm.... no comment)küldött pénzt a lányoknak.
Ebéd után volt torta, gyertyás, éneklés is, ez mind együtt eléggé meglepte a lányokat, Isabella megijedt a tortától, így kicsit vigasztalni kellett.
A tortákat kinyírták 10 perc alatt, két kézzel tömték magukba az édességet, (eddig elvétve kaptak csak ilyesmit) Elisa kent egy kicsit a hajára, füle mögé, könyékig habos volt, Marlene is igyekezett, föleg a szemöldökére és homlokára kente, de meg sem közelítette Elisát, Isbella pedig rövid eszegetés után a földre lökte az egészet, Morti kutya legnagyobb örömére.
Morti azt hitte karácsony van, annyi kaja hevert a földön a végén.

Nagyon örültek az ajándékoknak, a babák, könyvek, kockák, autók, ruhák kupacán jót játszottak a gyönyörü csomagolópapírral meg masnikkal. :-)))))
Délután sokat játszottuk és jól elfáradtak estére.
Nagyon szép nap volt én párszor elérzékenyültem, sokat gondoltam az egy évvel ezelötti napra.

Drága Elisa, Marlene és Isabella, legyen még részetek rengeteg szülinapban, éljetek nagyon soká, legyetek egészségesek, boldogok, szeressétek egymást és tudjátok, hogy mi mindig szeretni fogunk benneteket!

9 megjegyzés:

  1. Sziasztok! Nagyon boldog szülinapot kívánunk így utólag is a lányoknak! Kicsit elérzékenyültem az írásodon, de nagyon jól esett olvasni a soraidat. Várjuk a szülinapi fotókat is. Sok-sok puszi Nektek!! Melcsi, Levi, Zsófi

    VálaszTörlés
  2. Kedves Judit!
    Nagyon boldog szülinapot kívánunk a kisasszonyoknak! Nem győzlek dícsérni, nagyon szuper anya vagy!
    Puszi nektetk: Dóri, Feri, Gergő

    VálaszTörlés
  3. Draga anya!
    Mi mar regota olvasunk es nagyon is tudjuk hogy te milyen ugyes es kitarto anya vagy na meg szerencses hogy harom kis gyonyoru csodas lany anyukaja vagy,hat nem szuper hogy annyi ev utan nem egy hanem harom kislany szuleteset elted at,harom kislany uleset ,noveset,alldogalast majd menneset lattad vagy latni fogod.
    Nem egy kislany hanem harom kislany 1 eves szulinapjat kellett megunnepelnetek.
    GYonyoruek,egessegesek es mosolygosak,szepen fejlodnek ez a lenyeg.
    Igazan nagyon de nagyon csodalunk teged a kitartasodert,szeretetedert es erodert amibol nagyon sok kellett neked az elmult egy ev alatt.
    Lehet hogy mar nem lesz annyira nehez ezutan egy par evig mind az elso 1 ev.
    Na majd azt te meglattod,de anya buszke lehetsz magadra hogy igy eltelt az elos ev egessegben,bekesegben es sok sok oromben mivel egessegesek,okosak es ugyesek.
    Nagyon boldog szulinapot kivanunk megegyszer.

    Varjuk a szulinapi fotokat

    VálaszTörlés
  4. Boldog születésnapot a lányoknak!

    Nagyon szeretem olvasni a blogodat. Gratulálok az első évi teljesítményhez, tényleg nem lehetett könnyű. De az a lényeg, hogy visszatekintve örömmel és mosolyogva tudsz mindenre visszagondolni. Nagyon sok örömet és boldogságot kívánok a következő évhez is, és majd hasonló 'mosolygós' gondolatokat a második születésnapra is.
    Szeretettel egy gárdonyi olvasód,
    marcsi

    VálaszTörlés
  5. Boldog szülinapot kívánunk a lányoknak, akik Nálatok jobb helyre nem is születhettek volna. Megérdemelted már az anyaságot, további sok örömet kívánunk Nektek! A+B.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon boldog születésnapot kívánok a lányoknak! :)

    VálaszTörlés
  7. Könnyeimen át írom: nagyon szépen fogalmaztad meg! És igen, anyának lenni a világ legszebb dolga, ami egy nővel történhet.

    A Lányok valóban csodaszépek, és ami a lényeg, egészségesek! Még egyszer nagyon boldog születésnapot kívánok Nekik!

    Szeretettel:
    Vivien

    VálaszTörlés
  8. Nagyon-nagyon-nagyon sok boldog születésnapot a lányoknak. Gyönyörűek, szépek és mindig büszkék lesznek nagyszerű szüleikre, akiktől mindent megkapnak , amire szükségük van egy boldog élethez. További sok örömet, és kitartást kívánok az egész családnak! Üdvözlettel: Judit Békéscsabáról

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm nektek kedves barátok, ismerösök, ismeretlen olvasók, nagyon kedves töletek, köszönöm a jókívánságokat a lányok nevében is.
    Remélem továbbra is maradtok velünk, most már lassan visszalendülünk a rendes kerékvágásba, többet tudok írni, talán most, hogy valamennyire normalizálódni látszik az alváshelyzet, talán én is kipihentebb leszek és visszatalálok a régi, szórakozatóbb stílusomhoz.

    VálaszTörlés